2010-02-25

It's friday?!

Knasigt, men jag tror att det är fredag. Redan igår kväll kändes det som att det skulle bli fredag idag.
När jag jobbade fick jag hela tiden tänka "det är torsdag, en dag till ska jag jobba". Men efter att jag slutat var jag helt inne på att det var fredag igen!

Kanske är en bra grej det här, jag får liksom (nästan iallafall) två fredagar!?!


Ska söka kurser på Centrum för Vuxnas Lärande (= Komvux) har jag kommit på. Läsa sånt jag skulle velat läsa på gymnasiet om jag hade orkat och som skulle kunna vara bra ifall jag vill komma in på någon högskoleutbildning i framtiden. Konstigt att jag vill det när jag varit så pluggtrött! Men jag vill inte komma in i "arbetslöshetsrutinerna" på en gång nu när jag inte har jobb, för så skulle jag börja må dåligt på ett kick igen. Nej. Det får lov att blir lite pluggande om det går och en massa jobbsökande.

Jag har tänkt mycket på det jag skrev i förra inlägget, och det jag fick kommenterat till det. Har mer eller mindre bestämt mig för att peppa mig själv och andra i det här. Eftersom jag är dålig på det måste jag träna det. Så jag har gjort en Spotify-lista med peppande sånger. Träna har jag gjort allt oftare också, lång väg till hurtbulle men jag känner mig bättre av träningen. Jag försöker tuffa till mig lite. Det kanske kommer ta lång tid men det ska gå!


Oj vad långt det här blev... Nu ska jag hoppa in i duschen. Sista jobbdagen imorgon. Spelning snart!

1 kommentar:

fetbra sa...

du kommer bli en riktigt stark person om du fortsätter kämpa så bra som du redan gör! :)