2010-04-24

Veckans inspiratör!

Tänkte börja en liten följetong på bloggen; veckans inspiratör. Jag väljer ut någon person som jag hittar inspiration hos.

Först ut, kommer någon SÅ OVÄNTAD som, Lady Gaga! Jag kan ju börja med att säga att jag egentligen inte alls är något fan av hennes musik eller stil -  denna tjej som dök upp från ingenstans och helt plötsligt figurerade överallt. Men denna vecka har jag kommer över någon artikel och intervju med henne och jag blev faktiskt imponerad över hennes styrka. Hon har haft många motgångar innan det gick vägen, utan att ge upp. Och hur knasigt det ibland ser ut när hon kommer i de mest galna outfits så berättade Gaga att att hon nu vill skapa "en plats" (med hennes musik och stil) för de som inte känner att de passar in någonstans, precis så som hon själv känt det. Skönt, känner jag, att det fanns någon mer bakomliggande än "bara" konstigt. 

Att tro på det man gör trots motgångar. Att det mest konstiga, som ingen tror på, även det kan lyckas. Det tar jag med mig från denna veckas inspiratör.

2 kommentarer:

Mathilda sa...

Sanneligen en kvinna att ispereras av^^ Mycket skumt och konstigt hon gör men gillar henne skarp ja :D

Anonym sa...

Jag lyssnar mest på hennes musik
och gillar det jag hör.otrolig stark röst
läser och tror inte på allt i skvaller tidningar.
men du har rätt, inspiration ger hon