2008-03-26

Vincent


Jag befinner mig i en helt egen värld just nu. Tankarna går hela tiden på högvarv, eller är det de de inte gör?! Hmm... :)

Något som får tankarna att börjar snurra är en underbar (!) bok som jag precis börjat komma in i. Det är en roman som heter "Han som älskade livet" och handlar om konstnären Vincent van Goghs liv (författad av Irving Stone). Hittar ni den på något bibliotek eller nått så låna den - kanske måste man traggla sig igenom lite i början (det tar en stund innan man kommer "in" i boken) men har man bara en liten konstnärs-själ så tror jag man fastnar.... det har jag! :D Som ganska tydligt är!
Det var allt för idag.

LYNN

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Anonym sa...

Ja, Vincent är en inspiration! Han förstod att livet handlar om att känna och om att följa sin inre röst. Han hade en enorm intuition och ett driv att göra det han var ämnad att göra. Det vill jag också ha.
Vincent var sitt kall. Jag vill veta vad som kallar mig.
Det vill vi nog alla.

Nu har jag varit nog filosofisk för idag, jag älskar den här boken!

LÄS LÄS LÄS LÄS LÄS

Kram
Anna

Peter sa...

Jag hade en period efter att ha läst den där boken då jag drömde underbara drömmar. Helt fantastisk bok.