2008-06-21

Båtkväll

Åh, vilken härlig kväll det blev igår. Oväntat nog hamnade man på en segelbåt med goa vänner - ätandes lax och färsk potatis. Vi pratande en massa, nöjt av omgivningen och vattnet, och så spelade och sjöng vi också! Helt underbart var det.

Foto: Anna

Det är första gången man har sovit på en "liten" båt dessutom! Men en av de roliga bieffekterna är att idag har det känts som att man aldrig riktigt lämnade båten... man guppar liksom fortfarande runt =) När vi skulle upp på land lyckades jag kasta skona så att en trillade ner i vattnet - men jag är ändå glad att inte hela jag trillade ner! Så det blev strumpfötter på bussen X) Väl inne i S-viken igen så upptäcker vi att det varit inbrott i syrrans bil!!! De hade stulit en KASS stereo, cd-skivor och ett "första hjälpen"-kit. Det var nog inte det mest lyckade inbrottet i stan. Men man blir trött och besviken ändå.

Hemma så har jag målat det sista - och nu menar jag det sista... hoppas jag - i rummet! Dessutom har jag och pappa tagit bort det hemska maskeringstejps-klistret som satt fast kring fönstren och så jag jag putsat dem så att man ser ut. Dra på trissor... eller vad man brukar säga! ;) Nu hoppas jag innerligt att jag kan få hjälp att flytta in pianot imorgon, för då åker resten av grejerna in också!! Vad kul det ska bli att få dona med alla mina grejer! Ja, helt underbart ska det bli!

Så det har då hitills inte varit någon dålig helg inte! På måndag drar man iväg till jobbet till klockan kvart i 6, men det kan man förtränga ett tag till iallafall!

Ha en kanonhelg!

KRAMAR
Lynn

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det var en otroligt härlig kväll igår. Tack för den, syrran och ett tack till min extrasyrra (fru kapten) också! =)

Det har gungat för mig också kan jag säga... Har dammsugit ur det mesta glassplittret ur bilen nu, suck, vad onödigt... Grrr på de som gjorde det.

Vad skönt att ni donar med det sista nu, kan inte hejda mig innan jag får se hur det kommer bli. Bäst av allt tror jag bokhyllan kommer bli, eller hur! Är avis på dina väggar, färgen på väggarna och ditt fina golv.

Vad duktig ni varit, kram på er alla där hemma!
Anna