2008-07-07

Världens bästa liveartist...




Det är odiskuterbart.
Bruce Springsteen regerar livesecenen!

När jag stod på typ andra raden framför scenen 2003 så trodde jag inte att det kunde bli bättre än så... Men lördagens konsert var så grym att den kanske var den bästa. Vilken stämning - bara man kom från parkeringen, ut på gatan utanför Ullevi var det som man bara slogs av den! Extrabiljetten, vi trodde vi skulle använda men inte kunde, såldes på NOLLTID! Springeteen och E-street band klev på scen inför ett otroligt taggat Ullevi. Hjälp, vad det sjöngs, viftades med armar och applåder. Helt overkligt roligt! Favoritlåtarna blev Drive All Night (det är ju en favorit att sjunga för egen del ju), Because the Night, I'm On Fire... Det fanns låtar man inte har som personliga favoriter men som blev grymma live ändå, tex. Hungry Heart. Men det finns inget som rockar så mycket som när han kör Badlands och Twist & Shout. Vilken energi! Inte undra på att Ullevi gick sönder 1985. Nu förstår jag.

Underbart. Mäktigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, BRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCE äger.
Jag var såld förut, nu är jag ägd. Att man kan vara så lycklig visste jag inte. Nu vet jag. Saknar ord. Man vill säga att det känns overkligt, men inget varit mer verkligt.

Man lever, man är, man är lycklig, man är så himla glad och hela världen rockar.

Det är känsla.

DET är Bruce.

Anonym sa...

Den anonyma är jag, men det fattade du va? =)

Kram