2008-07-24

Hej hej på dig Vincent

"Hej hej på dej Vincent
Ja, jag skrev dej en sång
om vår tokiga värld där du målat en gång
Här är galet och ensamt och sorgset och fel" *

Hur har jag kunnat blogga så pass länge efter att jag kommit hem, ifrån Provence, utan att visa mitt enastående fynd därifrån!? Nog för jag hittade den i riktig souvenirbutik; men det var den sista, den finaste och bland de dyraste (förstås)! Men å, så mycket roligare än många av de andra grejerna.

Denna skrivbok har alltså relief-tryck ifrån ett brev Vincent# skrivit - och med hans signatur på högra sidan, vilket syns tydligt.







* Ifrån låten "Sång till Vincent" med text av Frank Morton, musik Bob Dylan.
#Vincent van Gogh, Nederländsk konstnär som levde mellan 1853-1890. Och det är ju knappast tillräckligt för att beskriva honom! Så kolla in det här och det här inlägget iallafall.

2 kommentarer:

fetbra sa...

hmm vem är vincent ? :)

Kakelpanna sa...

Va?? ALLA vet väl vem Vincent är???!!! ;-)
Han äger i alla fall.


Lynn kolla in den här bloggen:
http://whiteseason.blogspot.com/
visa mamma den också. I äldre inlägg finns nåt på deras kök, råspont och gamla plancher... det tror jag mamma gillar.

Och, nu kom jag på en annan grej du ska kolla på OCH vissa mamma:
http://youtube.com/watch?v=UL_Pe1f8KdY
Hade man ju aldrig trott!!!!

Skönt att du jobbat klart snart.

Kramar
Anna