2008-04-02

Symaskin, halsont och inspiration

Min blåmaskade siames, Rakel, (som äntligen ville sitta stilla några sekunder)
sitter framför symaskinen jag lånat av mormor.


Ibland blir man sjuk och får ont i halsen. Men nu har jag haft ont i halsen och känt mig halvkrasslig i över en månad - då börjat man bli rätt så less.



Det jag har börjat med de senaste dagarna har jag inte gjort sedan högstadiet - att sy! Lite kommer tillbaka när man väl sitter där vid symaskinen, men en hel del är lite ringrostigt också :) Men det är kul! Jag får en massa idéer på vad jag skulle kunna göra!
Bland annat får jag lust att sy någonting liknande denna: --->
(bild från mixin.se)


Förhoppningsvis kommer vi snart ta tag i golvbehandlingen, och målningen! Det finns en hel del att göra. Jag vill flytta in nu :P

Ha en bra onsdag!
LYNN


Det är så härligt att krypa upp i soffan, i burspråket,
med en kopp kaffe och Vincent-boken jag skrivit om tidigare!
Ser ni den vackra orkidén?

Titta vad läsandet kan resultera i! Man blir liksom inspirerad
och den här teckanade jag igår :) Det var ett tag sedan jag tecknade också.

Inga kommentarer: