2009-02-17

Hög på lavendel & parfym

I somras, när syrran och jag reste runt i Provence, så tog vi en sväng till Le Château du Bois där de har ett lavendelmuseum. Det var så pass sent att museet snart skulle stänga så vi valde att bara gå in i butiken... men det var inte så bara! Där inne fanns alla typer av produkter med lavendel man kunde tänka sig och det doftade så gott! Helt höga på lavendeldoft gick vi inte därifrån tomhänta. För mig blev det denna Eau de Toilette med lavendel och lite andra blomdofter. Underbar! På deras hemsida kan man beställa alla dessa lavendelprodukter. Internetbutiken ger ju knappast samma upplevelse som den riktiga, men när man varit där så kommer man ihåg hur det doftade och blir genast sugen på typ alla deras produkter. Kika in här, om du vågar ;) www.lechateaudubois.com


I slutskedet av resan i Frankrike så besökte vi även parfymens huvudstad Grasse. En guidad tur och ett besök på de två största parfymerierna - och en mycket otrevlig tur i de slummigaste kvarteren var vad besöket av den staden resulterade i . Faktum är att vi drog därifrån rätt snabbt. Det lustiga med att besöka dessa parfymerier var att jag inte riktigt fastnade för en enda doft där! Lite besviken faktiskt. Syrran dock hittade en som hon verkligen gillade och köpte med sig. Fast jag hade ju redan med mig min favoritdoft!

Inga kommentarer: