2008-12-29

Farsan, jag vill ha en synth!

Jag är desperat. Hur i hela världen ska jag ha lyckats fixa fram en synth - till på Lördag. Jag kände mig ganska lost på Musikbörsen idag. Förutom en gång: när jag provade en Nordic Stage och fattade varför "alla" som spelar synth/piano har en sådan. Piano-ljudet var FANTASTISKT! Vilken skillnad mot annat jag provat. Mmm, och så var det lilla med priset då. Det ligger på från 10 000:- och uppåt - och uppåt - och uppåt. Jag skulle gissa att den jag spelade på låg över 20 000:- Nja, den passade in min plånbok precis. Passar den någons? Egentligen? Men vad gör man inte för att få en del av något så bra?!


Jag har blivit tipsad om en Yamaha som nog skulle passa. Men jag såg den aldrig inne på musikbörsen :( Det finns en galning som introducerar den här på YouTube. Haha, han är liiite för engagerad i den där synthen va? ;)

Detta är mitt favorit citat av denna synthpresentatör, Bert Smorenburg:

"You can play a ballet... [spelar lite]
...just to impress your girlfirend and all that suff
because that's also very important, when you're a musician"


=)


Önska mig lycka till nu. I'll need it!

Inga kommentarer: