2008-12-18

Solblomman

Ibland blir det inte som planerat... till exempel morgondagen. Men vad i hela friden gör det eftersom man får ställa upp för de man älskar?

Idag hade jag det riktigt bra hemma hos en vän, med en kopp kaffe i handen och världens sötaste katt i knäet. Detta är en speciell katt som, när hon var kattunge, en gång inte mådde så bra och fick åka en sväng till veterinären. På vägen hem pep hon och ville ut ur buren, så jag la henne i knäet - och hon somnar....!! Alltså: hon sover lugnt i mitt knä, under en bilfärd på en mycket gropig väg! Har aldrig hänt mig med en katt förut. Så jag var fast. Hon vann mitt hjärta helt! Tyvärr kunde jag inte behålla henne och mina vänner som fick välja av kattungarna först, valde henne. Utmärkt val av dem! Men nu ska denna lilla misse, som jag såg växa upp och fortfarande är kattunge i mina ögon, ha egna småttingar i januari!! Underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag blir nästan tårögd juh. Så kom vi och tog henne från dig, den katten som betydde mest för dig... Hemska vi är! Du vet väl att du får komma och hälsa på när du vill!!? =) Försöker förtränga tanken på att sunflowers små oxå ska flytta en dag.

I am Lynn sa...

Tro mig när jag säger att ingen annan än ni två hade FÅTT välja henne =) Jag är så glad att hon fick komma till er!

Det är svårt att lämna iväg dem, det bara är så. Men man blir stolt när de vuxit upp, blivit tjusiga och stolta, och vunnit hjärtat hos dess nya matte/husse.

Och du, jag kanske nappar på det där fina erbjudandet! =D KRAM