2010-09-21

The BIG Black Hole



Ikväll var jag på en föreläsning om ångest anordnat av Ångestsyndromsällskapet i Gävle. Det är både intressant och smärtsamt att förstå mer om detta. 


Begreppet ångest är ganska luddigt, kan jag tycka, eftersom det används i smått som stort. Men det är ju också ett ganska omfattande begrepp och det tar sig i uttryck på många (ofta även fysiska) sätt. Alla har ju haft ångest någon gång, skulle jag tro. Vi reagerar för fara - för att skydda oss själva. Denna fara kan förstås vara olika typer av stress.

Jag har själv har haft problem med ångest, i samband med depressioner/nedstämdhet, sedan gymnasietiden och fram till idag. Det är mer eller mindre något jag hela tiden tampas med. Det kan vara bra att veta att man faktiskt inte är själv om att uppleva det. Vill du veta mer om ångest så klicka här.

Inga kommentarer: