2010-09-27

Let's Work This Out




Det blev pilates idag, plus några simtag men det var så mycket folk i bassängen denna gång att jag fick lite klaustrofobi. Jag gillar dessutom mer att vara under vattnet är att kämpa med att hålla huvudet över ytan. Kanske borde prova på en annan simteknik, men vem kan lära mig det? Inte en aning.

Åter till pilatesen. Först blev man sådär lugn och harmonisk av den avslappnande musiken och de lugna uppvärmningsövningarna... men sen! Det är mycket, mycket mer jobbigt än man tror. Man blir inte svettig på det sättet som efter ett danspass, istället skakar man i musklerna och tycker de små lugna rörelserna är riktigt jobbiga ibland. Däremot tror jag verkligen att detta pass kan göra susen för kroppen. 

Imorgon på lunchen är det dags för aftolatinmix igen! Väldans vad jag har kommit igång då - till min egen stora förvåning! Så här lätt har det aldrig gått förut. Bäst att bara tacka, ta emot och inte tänka så mycket. 

Inga kommentarer: