2010-09-09

Idag har jag varit till arbetsförmedligen på information. Jag måste säga några saker som är så galet. För det första så ingår man i någon form av jobbgaranti upp till 25 - men först när man varit helt arbetslös i 3 månader! Innan det kan man inte få någon pratikplats, utbildning etc. Det verkar som att man får mera stöd på en gång om man är "äldre" alltså. Det är väl hemskt dumt! För att inte tala om a-kassans invecklade värld. Men jag tror dock att jag åtmindstone har rätt till det, vilket är stort för mig. Det som däremot är riktigt bra är att man får en jobbcoach! Man får välja bland olika företag som erbjuder den tjänsten i området. Någon gång nästa vecka bör jag vara igång med det!

Nej, nu är det ändå på tiden att jag städar lägenheten! En vecka av förfall och det behövs - big time.

Inga kommentarer: