2010-09-06

Fork in the Road

Okej, nu måste jag bara säga att det är deppigt och förvirrande att inte riktigt veta vart man är påväg!

När jag var 12 år hade jag en sak klart för mig: Jag skulle på ett sätt eller annat jobba med delfiner! Det fanns liksom inget annat som jag ville. Och jag ville det, badly. När jag var 15 så ville jag antingen jobba med defliner eller med musik. När jag var 18 så hade jag nog tappat drömmarna - eller drivkraften i dem. Så det blev inget utav alternativen. När jag var 20 så trodde jag att jag kanske hade hittat ett yrke att utöva för levebröd. Nu har jag insett att jag inte alls trivs med det och vill göra (nästan) allt annat än det Men vad?

Varför blir det så? Varför tappar man motivationen, fokuseringen och drivkraften ju äldre man blir! Det var ju så jag absolut inte ville att det skulle bli. Tänkte verkligen satsa på något jag brann för. Så varför gjorde jag inte det?! Nu vet jag inte vad jag brinner för. Eller brinner för tillräckligt mycket för att våga satsa. Hjälp!


Inga kommentarer: