2008-08-14

Dagens fundering:

Flytta. Eller inte flytta?

Det är frågan.


Jag blev taggad på en rätt mysig lägenhet på 23kvm igår. Fick lust att bara bestämma mig för den, flytta och låta saker lösa sig vartefter. Men idag har jag börjat tänka lite annorlunda. Inte att jag inte ska flytta, men skjuta fram det lite. Kanske till årskiftet. Och genom det: hinna spara lite pengar, plannera lite mer, välja en lägenhet med omsorg... Nästa månad har jag mycket saker i kalendern så det skulle kunna bli stressigt att flytta till en liten etta på tredje våningen mitt i alltihop. Det är svårt att veta vad som är bäst, men jag får försöka ha tillit till att det blir bra - i vilket fall som helst. Jag har helgen på mig att fundera klart.

...Beslutsångest...


Något att hålla tillgodo med, tills jag har tänkt klart, är kanske det här. Igår köpte jag en "hjärtan på tråd" planta. Idag har jag satt om den och fixat ett litet hjärta att vira det runt. Hoppas det tar sig, jag är inte så hemma på såntdär. Lite sött blev det iallafall. Och ser ni mina nya bordslampor, som här står i fönstret. Lampfoten är inköpt på GeKås och lampskärmen på Inspiration. De fina, rosa, ljusstakarna fyndade min mamma åt mig på loppis när jag var i Frankrike. De är så ljuvliga!

Hjärtan på tråd, på ett hjärta av ståltråd

1 kommentar:

fetbra sa...

tjusiga ljusstakar !
men jag känner samma sak ifråga om att flytta. det är liksom blandade känslor, för man vill ha eget men man kanske kan vänta liiite till :p