2008-08-22

Gardiner á la Lynn

Idag fick jag mig en uppfräsching av håret på frisörsalongen. Skönt. Det är ungefär lika långt fortfarande, men lättare och mjukare. Härligt.


Har varit och shoppat också. Det blev kastruller, matlådor och plastpåsar. Det märks aldrig att jag har börjat plannera för flytten, va? Har t.o.m. redan gardinförslag! Jag som inte är en speciellt gardin-tokig-tjej. Vid några tillfällen har man varit i den situationen att den man varit tillsammans med behöver hjälp med gardiner... och killar är ju, ja just det ja: killar! Det finns inget så omständigt! Vilka förslag man än kom med var de inte bra. Och jag som aldrig köpt egna gardiner skulle välja åt killen, så där var man lika lost och minst lika frustrerad som han - men man är ju tjej och ska kunna sånt. Yeah right!!! Men nu vet jag bättre. Nu vet jag vad JAG vill ha. Ärligt talat känns det såååå skönt att jag nu bestämmer HELT själv vad jag vill ha för något. Jag behöver inte ta hänsyn till något mer än min smak! Toppen! :)


Imorgon ska det bli mysigt, har jag bestämt mig för. Först en skön morgon med kaffe och lek med lillsyrran, sen matlagningsdax (på menyn: vegetarisk lasagne), äta, göra iordning en paj och någon gång köpa kräftor till kvällen. Det blir nämligen kräftskiva hos några goa vänner.

Love, Peace & Hugs,
Lynn

Inga kommentarer: