2008-08-26

Ny Musik

Att städa ur en lägenhet är inte det roligaste i denna värld.

Det är ganska tråkigt, ensamt och blir lätt ostrukturerat.

Framförallt så blir man trött på att tänka. För man hinner med mycket sånt.



Men över till nått annat... Efter att syrran spelade "Friday I'm in Love" av The Cure häromdan så upptäcker jag att jag hört flera av deras låtar, fast med andra artister (som "Lovesong" med Tori Amos och "Just like Heaven" med Katie Melua), förr och verkligen gillat dem. Nu lyssnar jag på orginalen och diggar. Det ska bli intessant att lyssna på det här! Älskar att upptäcka ny musik som jag fastnar för. Det är så grymt inspirerande! Nä, nu ska jag spela lite gitarr och sen gå och lägga mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Disintegration is the best album ever.

Kakelpanna sa...

Vad duktig du har varit som städat och grejat. Jag hade inte orkat med det. Jobbigt med allt och alla minnen.

Nu ska jag somna till Arn.

Stora bamsekramar på dig!
Anna

fetbra sa...

aa skura köket brukar funka bra när man har mkt att tänka på.. om man vill det såklart :)

men the cure asså, låten "fire in cairo" ska du lyssna på ! :)jag tycker dom är så emo så jag lyssnar bara på den låten haha