2008-05-06

"Diamond ring"


Fick, för ovanlighetens skull, tag på 3 skivor på bibblan idag som jag velat lägga in på datorn länge (totally innocent, promise)! En av dem var Sheryl Crows "Detours", och min favoritlåt blev "Diamond Ring". Ganska ångestladdad kanske... men jag gillar verkligen refrängen! Det är nått med hennes musik som trots allt får mig inspirerad. Jag kan tycka låtarna, sången, etc inte direkt är perfekt... men kanske ganska nära... kanske är det sånt som gör det charmigt!?

Skriver en del låtar för tillfället. Det är underbart när man lyckas uttrycka sig!

...Jaja, mer om oljebehandligen imorgon! :)

LYNN

2 kommentarer:

Peter sa...

När ska vi spela in de där låtarna då? Hördu. Ta och lyssna på skivan Blood on the Tracks med Bob Dylan, där har du ett skönt tips. Det finns två versioner av den, och den han skrotade och valde att inte släppa är kanon den med och jag tror du skulle gilla den. Om du vill så fixar jag den åt dig. Ha så gott!

Anonym sa...

Jo du, att Peter skulle ha en Dylankommentar var ju en lågoddsare. Jag tycker vi ska spela in nåt alla tre. Fast då måste vi ju beställa mickar först. Annars blir tydligen inte gitarrljudet perfekt. För vissa hänger det på mickarna, andra på gitarren... och för mig hänger det på mig själv. Men allvarligt, det skulle väl vara roligt!

Nu är klockan kvart i elva, orkar man måla dörrfoder då?

Förmodligen inte, men jag ska känna efter en gång till.

Kram på er!
Anna