2008-05-11

Fotboll Är En Farlig Sport

Hej!

Jaha, en till dag till ända då... jag har haft en hel del för mig men tyvärr inte så många bilder att visa som "bevis" ;) Jepp men detta är ungefär min dag - i kort sammanfattning:

Jag har målat, planterat om en blomma, fixat kompostjord åt syrran, spelat gitarr och sjungit, träffat en gammal klasskompis, spelat fotboll, hjälpt en lagkamrat som fick bollen hårt i ansiktet (!), bakat kladdkaka, ätit kladdkakan som blev jättegod och sen nu hamnade jag här! Yep, där var min lista så gott som komplett :D

Min snälla pappa har en tendes att alltid påpeka att fotboll är en farlig sport... och idag stämmde det då! Men förutom incidenten med den stakarn som fick bollen i ansiktet, har fotbollen varit rolig. Den var dessutom oväntat nog på "hemmaplan". Jag förstås ingen mästare på plan men kämpar ändå på - nån gång ska det väl löna sig också. Skönt att det inte var jättesoligt idag för man blev så varm ändå... men det dumma är att solen tydligen tänkar gömma sig ett tag nu i veckan. Det är trist. Då måste man ju få sig på bra humör på nått annat sätt, vilket inte alltid är det lättaste. Jag och min kompis Mrs J pratade om det igår - om hur man blir på så mycket bättre humör, hur alla problem känns så mycket lättare bara för att det är vår, ljust och härligt! Tänk att det kan vara så löjligt enkelt ;)

Jag skrev en till låt igår kväll så som jag misstänkte! :) Eller ja, den är inte helt färdig men den kommer att bli bra - det vet jag! Kanske blir det nån mer "studio session" snart också, eller vad säger du Mr P med de grymma inspelningsgrejerna?

More to come...

LYNN

Syrrans snygga och härliga Taylor gura!
Vilket sound det är i den!

1 kommentar:

fetbra sa...

haha ja det är sant, men det låter ju lite emo i våra tider haha.

men du glömde ju att du fick åka bil med mig ! :D